ALFABETİK DİZİN

İçerik
SAHAF KİTAP
Biyografi Dosya
Biyografi Araştırma
Anı-Hatırat
Kim Kimdir
Şecere
Tarih
Araştırma-İnceleme
Sinema-Tv-Reklamcılık
Bibliyografya
Düşünce
Dil
Gezi-Seyahat-Şehir
Roman-Hikaye
Şiir
GÖRSEL-FOTOĞRAF-FİLM
Görsel Kitap
Biyografik Görsel
Şehir Fotoğraf
Tarihi Eser Fotoğraf
Film-Cd
EFEMERA-KUPÜR-DERGİ
Kupür
Katalog
Gazete-Dergi
Kaynak Tarama-Kupür
Poşet
Takvim-Afiş
HARİTA
İNTERNET YAZILARI
İnternet Yazıları
Etkinlik
Yorumlar
Haberler
STOKTAN TESLİM STOKTAN TESLİM
Bir Neslin Öncüleri Bir Neslin Öncüleri
Biyografi Atölyesi Başlıyor Biyografi Atölyesi Başlıyor
İLİM ve FAZİLET VAKFI SEFER EKŞİ KÜLTÜR ve SANAT ÖDÜLLERİ İLİM ve FAZİLET VAKFI SEFER EKŞİ KÜLTÜR ve SANAT ÖDÜLLERİ
Genel Biyografi Kitapları Genel Biyografi Kitapları
Anket
Türk Dünyası`nın bütünleşmesini hedefleyen, `dil`de, fikir`de, iş`te birlik` düşüncesinin Kırımlı mimarı kimdir?
1.Sultan Galiyev
2.Fatih Kerimi
3.Cengiz Dağcı
4.Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu
5.Gaspıralı İsmail
Yazarlar

Ürünler / İNTERNET YAZILARI/ İnternet Yazıları
 

Çifte Standartlar Enstitüsü

Çifte Standartlar Enstitüsü
Resmi büyütmek için
Tıklayın
Yazar : Mahmut Çetin
Konu : etnoloji-etnografi Abdullah Öcalan
Piyasa Fiyatı : 1.00 TL
Fiyatı : 1.00 TL
Kdv Oranı : Kdv Dahil
Toplam : 1.00 TL
Kargo Ücreti : Kargo alıcıya aittir
Kampanya İndirim : Bu ürün indirimdedir
Teslim Süresi :
Saatte Gönderim Saatte Gönderim
 
Ürün Bilgisi
 
Taksit Seçenekleri
 
Yorumlar
 
Tavsiye Et
 
Bölücülük

 Çifte Standartlar Enstitüsü

 
Mahmut Çetin
info@biyografi.net
 

   Avrupa her hususta çifte standartlıdır.Onların millet kavramını algılaması da böyledir.50den fazla etnik unsura sahip olan Fransa, kendi içinde Fransanın büyüklüğünü işlerken, başta Türkiye olmak üzere mazlum milletlere karşı bölücülük politikası gütmektedir. Fransa, Kürt Enstitüsü adıyla bölücülüğün siyasi ve kültürel merkezlerinden birini de kurmuştur.

 
Kürt Enstitüsü
 

1945 yılında Sorbon Üniversitesine bağlı olarak Doğu Dilleri ve Uygarlıkları Ulusal Enstitüsü kurulur. Bu kürsünün başkanlığına Celadet Bedirhan ile Kürtçe Gramer kitabını yazan Roger Lescot getirilir. Roger Lescotun 1946 yılında Şama görevli  olarak gidişinden sonra, Kürdoloji Kürsüsü  başkanlığına Kamuran Bedirhan getirilir. Ve bu enstitüsü, bölücülük faaliyetlerinde önemli bir karargah hüviyetine bürünür.

 

Fransada 50 Etnik Unsur !

 

Fransız yazarı Jean Finotun ilk akla gelenler diye saydığı 50den fazla etnik unsurdan oluşan Fransa([1]), Kürt Enstitüsü ile bölücülük çalışmalarını destekler. Aynı Fransa, Cezayir birliğine karşı da Berberi Enstitüsü ile bölücülere lojistik destek sağlar. ([2])

 

1947 yılında Fransaya yerleşen Kamuran Bedirhan, burada Sorbon Üniversitesi Yaşayan Doğu Dilleri Bölümünde Kürtçe dersler vermeye başlar. Kürtçülük çalışmalarının uluslararası  arenada tanıtımında etkili olur. ([3]) Kamuran Bedirhanın 1970 yılında emekliye ayrılmasından sonra, onun görevini öğrencisi Joyce Blau üstlenir. ([4])Kamuran Bedirhan 1978 yılında vefat eder. ([5])

 
Etnik Kimlikten Öncesi
 

Bugünkü anlamda milliyet, Fransız İhtilaliyle ortaya çıkan bir kavram. Etnik farklılık kavramı bizde, Batı etkisiyle gelişmiştir. Osmanlıda Türk, köylü demek, tarımsal üreteci demektir. Etnik kökeni ne olursa olsun yalnızca kentliler Osmanlıdır. Kırdakiler, düzlük yerdekiler Türk, dağdakiler Kürt, Göçerler Türkmen, belli yerlerde gezenler Yörük, çöl insanları, kervancılar Araptır. “Bir anlamda bu kavramlar Osmanlıya göre mesleki toplulukları” tanımlar. ([6])

 
Apo Diyor ki: Türklüğe dayanmaktan başka çarenin kalmadığı yıllar
 

Osmanlı Devleti yıkıldığında, elimizde kalan topraklar üzerinde imparatorluğun yeniden ihyası mümkün değildi. Bu topraklarda inşa edilen devlet, dönemin özelliğini taşıyacak şekilde, ister istemez ulus devlet olacaktı. Cumhuriyeti kuranların gördüğü, bu olguyu görmekti. Bazı Siyasal İslamcı aydınların bugün hala görmediğini Apo bile görmüştür. Şimdi şu satırları okuyalım, Abdullah Öcalan ne diyor : “İmparatorluğun dağıldığı, artık Türklüğe dayanmaktan başka çarenin kalmadığı yıllardı. Dolayısıyla (Mustafa Kemalin) aşırı bir milliyetçi olması kaçınılmazdı. Bunu paşa tarzı yapacaktı. En üst düzeye dayanarak yapacaktı. Rütbesinin gereği bu. Milliyetçiliği de öyledir, dönemi gereğidir. ”([7])

 
Kürtçe Yayın Talebinin Amacı: Hukuki Tescil
 

Herkesin kendi anadilinde eğitim yapması, başlangıç itibariyle hoş bir düşünce gibi görünebilir. Fakat bunun nasıl gerçekleştirileceği sorusu, kolay cevaplanacak bir soru değildir.Bu konuda Batı ülkelerinin vardıkları, müspet bir sonuç da yoktur. Üstelik Siyasi Kürtçülerin, dil ve gramer problemleri konusundaki arayışları sonuçlanmamışken, olur veya olmaz diye oltaya takılmanın anlamı yoktur.

 

Irak hükümeti, ülkesi içindeki Kürtlere kendi dilinde eğitim ve yayın hürriyeti hatta otonomi verdiği halde Barzaninin (ve bilahare Talabaninin) Iraktan bağımsızlık talepleri bitmemiştir. ([8]) Önce İngiliz şimdi de Amerikan sponsorluğunda ayrılıkçı taleplerini sürdürüyorlar. Aynı durum, İspanyada bugün Siyasi Kürtçülerin taleplerinden daha fazlası kendilerine verilmesine rağmen, Bask milliyetçileri tarafından istenmektedir.

 

Kürtçe eğitim talebinde bulunan Siyasi Kürtçüler, taleplerinde ciddi değildirler. Bu talepte bulunanlar, öncelikle kendi aralarındaki bütün yazışmaları ve konuşmaları, kendi dillerinde yapmalıdırlar. Dahası Kürtçe gazete dergi yayınlamak serbest olduğu halde, Kürtçe dergilerin okunmadığı bizzat Kürtçüler tarafından itiraf edilmiştir. 1998 yılında  Mezopotamya Kültür Merkezinde Kürdistan Gazetesinin 100. yıldönümü münasebetiyle düzenlenen Kürt Gazeteciliğinin Genel Durumu  başlıklı forum düzenlenir. Forumda konuşanlardan Fehim Işık, Kürtçe yayınlanan dergilerin okunmadığını söyler. ([9])

 
Kürtçe yayın ve eğitim talebinde bulunanların asıl gayesi, “bu dil ile gerçek bir eğitim yapılması değil, Türkiyenin, iki dilli bir ülke olduğunun tescil edilmesidir.” Bu durum sağlandıktan sonra de facto (fiili) durumdan de jura (hukuki) duruma geçilecektir. Burdan çıkan iki sonuç olacaktır:
1. Türkiye Cumhuriyeti, Türk ve Kürt halklarından oluşmuş bir devlettir. 
2. Türkiye Cumhuriyetinin resmi dilleri Türkçe ve Kürtçedir. ([10])
 
Bağımsızlık öncesi aşama olan federasyon veya otonomi talepleri, bu kazanımlardan sonra dillendirilecektir.PKKnın bağımsız devlet projesinden vazgeçtiği görüşü yanlıştır. Bu konuda Abdullah Öcalanın İtalyada bulunduğu sırada Tayfun Talipoğluna anlattıkları ilginçtir: “Zaten Türkiye fazla büyümüş. Nüfus kaldıramıyor. Yani Kürtler gitsin kendini homojen etsin demek İstanbulun kurtulması demektir. ”([11]) Kürtlerin İstanbuldan Güneydoğuya göçü ve kendini homojenleştirmesi hedeflenen devletin sosyal zeminini oluşturacaktır. Çünkü bugünkü haliyle Güneydoğu homojen değildir, değişik halklar bölgede birlikte yaşamaktadır. Kürtçe yayın taleplerine verilecek en iyi cevap, Kürtçenin (kırmançı dilinin) Güneydoğunun ortak dili olmadığının altını çizmektir. Kürtçe, sadece bölgedeki dillerden bir dildir. 
 
Kürt Dillerinin Problemleri
 
Aşağıdaki görüşler, Murad Ciwanın Kürtçe Dilbilgisi adlı eserinin önsözünden alınmıştır. Kürtçe eğitim ve Kürtçe yayına geçelim geçmeyelim tartışmalarının sürdüğü bir dönemde, dilin durumu hakkında faydalı gözlemler sunmaktadır. 
 
Yazı Dili Oluşturulamadı
 
“... halkımız yasaklama, baskı ve asimilasyonun gazabına uğradığı için, dilimiz yeterli çağdaş gelişmeyi sağlayamamış, yazılı edebiyatta tüm Kürtlerin gereksinimini karşılayacak, tümü tarafından rahatlıkla anlaşılıp kullanılabilecek ortak bir yazı dili oluşmamıştır. ”
 
“Tüm olanak ve gelişmelere rağmen, söz konusu ülkelerde farklı yörelerde günlük yaşamda insanlar halen farklı lehçeler kullanmaktadırlar. Ancak süreç içinde bu lehçe ve ağızlar, egemen yazı dili haline gelen lehçenin ya da diğer lehçeler asimilasyonuna uğradıklarından, birbirlerine daha da yakınlaşmış, aralarındaki farklılıklar önemli oranda kapanmıştır. Oysa dilimiz Kürtçe, ne böylesi olanakları elde edebilmiş ne de böylesi bir süreci yaşayabilmiştir. Bu nedenle ulusun tüm bireyleri için geçerli olan bir yazı dili oluşamadığı gibi, lehçe ve ağızlar arasındaki ciddi farklılıklar da kendisini koruyagelmiştir. ” 
 
Lehçelere Ülke Etkisi
 
“Hatta lehçelerimizin her biri asimilasyon politikası sonucu Arapça, Farsça ve Türkçenin zorunlu etkisi altında kaldıkları için birbirlerinden daha da uzaklaşmışlardır. Ulusun ve ekonomik pazarın tümü tek bir siyasal otoritenin egemenliği altında bütünleşmediğinden ve her parçadaki siyasal otorite, dilimizi yasaklayan yabancı otorite olduğundan, her yöre, aşiret ya da köy kendi dar çerçevesinde kalmış, birbirlerinin lehçe ve ağızlarına aşina olamamış, birbirlerini duyamamışlardır. Bunun sonucunda, dil, edebiyat v.s. çalışmalarıyla ilgilenen aydınları saymazsak, sıradan insanlarımız birbirlerinin lehçe ve ağızlarını anlayabilme olanağına kavuşamamışlardır.”
 
Murad Ciwanın internet ortamından aldığımız bu görüşlerini inceledikten sonra şu karara varıyoruz.Yüce Allah, insanları birbirini tanımak ve sevmek için farklı dillerde ve renklerde yaratmıştır. Kürtlerin kullandığı dil ya da diller de bu hikmet mucibince vardır. Ve bu haliyle her dil gibi, Kürtçe dili ya da dilleri de saygıya değerdir ve korunmalıdır. Bu konuda hükümet de, ileri adımlar atmayı düşünmeli ve üniversitelerde Zazaca, Soranca, Kırmançca, Süryanice, Yezidice, Mahalli Arapçalar ve bu dillerin lehçeleri üzerinde ciddi araştırmalar yapılmasını sağlamalıdır.Bu süreçte altını çizeceğimiz birinci konu, güneydoğuda tek bir dil konuşulmadığını işaret etmektir.Yani Avrupanın emrettiği gibi, eğitime ve yayına geçiverilecek tek bir dil oluşumu yoktur.Lehçe ayrımı sınırlarının ötesinde dil olarak ifade edilebilecek ana dil öbekleri ile karşı karşıyayız.Yerel bir dili veya lehçeyi seçerek, diğer unsurlara da yayın veya eğitim dili olarak dayatmak da insan haklarıyla bağdaşır bir şey değildir.
 
 
KAYNAKLAR

[1] Batı İdeolojisi, Irkçılık ve Ulusal Kimlik Sorunumuz Taner Timur Yapıt Haziran Temmuz 1984 s. 5 sf. 25

[2] Ortadoğu Denkleminde Türkler Kürtler Araplar Yahudiler Mustafa Özcan Marifet Y. İstanbul 1994 sf. 260

[3] Hoybun Örgütü ve Ağrı Ayaklanması Rohat Alakom Avesta Y. İstanbul 1998 sf. 33-58-100-103

[4] Kürdoloji Biliminin 200 Yıllık Geçmişi (1787-1987) Rohat Deng Y. İstanbul 1991 sf. 54

[5] Devletler ve Hanedanlar Yılmaz Öztuna Türkiye (1074-1990) C. II Kültür Bakanlığı Y. Ankara 1996 sf. 516

[6] Dr. Selahattin Erhan:Batılı Bakış Anadoludaki Uyumu Açıklayamaz ! Doğan Duyar Aydınlık 20 Mayıs 1995 s. 413 sf. 12-13

[7] Öcalan ve Burkayla Kürt Sorunu Oral Çalışlar Pencere Y. İstanbul 1993 sf. 69

[8] Musul Meselesi ve Irak Türkleri Kadir Mısıroğlu Sebil Y. İstanbul 1994 sf. 167

[9] Kürt Basın Geleceği Onurluca Sürdürülecek Ülkede Gündem 27 Nisan 1998

[10] Anadilde Eğitim Üzerine Odaklandırılmış Bir Büyük Projeye Dair Durmuş Hocaoğlu Türk Yurdu Nisan 2002 c. 22 s. 176 sf. 19-21

[11] Operasyon Tuncay Özkan Doğan Kitap 6. Baskı İstanbul 2000 sf. 208

Kategoriye ait diğer ürünler
Toplum İçin Kültür Detaylar
Kürt Tarihi’nin dönemeci Hoybun ve Bedirhanlar Detaylar
Boğaz’daki Aşiret’ten Sicil Defteri’ne Detaylar
HDP’nin Pomak açılımı Detaylar
Amerrus’un ortak devleti Rojava Detaylar
Yılmaz Güney’den Rüzgar Çetin’e şöhretlerin adam öldürme özgürlüğü! Detaylar
Mustafa Koç’un Tıp bilimiyle tasfiyesi Detaylar
PKK, Kürt Hareketi değil, Şirk Hareketi’dir! Detaylar
Ne diyordu Sezer Tansuğ? Detaylar
Cami’ye kilise’den bakanlarla savaşan adam: Sezer Tansuğ Detaylar
Cizre’nin sırları ya da Rus ajanı Abdürrezzak Bedirhan Detaylar
Dünyada en fazla Türkolog Rusya’da var! Detaylar
Ruslar’ın Bitlis Valisi ‘Kızıl Profesör’ Kamil Bedirhan Detaylar
Türkiyeli bir Rus: Tatyana Moran Detaylar
Angajman kuralları mı? Halep Cumhuriyeti mi? Detaylar
Siyasal İktidar’a karşı Sanatsal İktidar Detaylar
Kamçatkalı İdris Detaylar
Sinan Korle’den Abdülhamit Han’a ilişkiler Detaylar
Göbeğini Kaşıyan Adam’ın zaferi Detaylar
Bir kozmopolit idol Çetin Altan Detaylar
 
Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
Alışveriş Sepetim
Sepetiniz boş..
Son Eklenen Ürünler
SİCİL DEFTERİASRIN YESEVİSİDEVELİ’DE ÖRNEK BİR HİZMET ERİ MUSTAFA AKDOĞANYavaşçaALLAH’IN VE KAİNATIN VARLIĞIVatan Mahsun Ben MahsunAlparslan Türkeş Ozan ArifKerkük`te Ozan Arif için gıyabi cenaze namazı!ozan arife hürriyet afişozan arif sahneozan arif çizgi 1Mehmet Niyazi Dosyasımetin and muhsin ertuğrul türk tiyatrosuna sadece zarar vermiştirbarış manço mutlu koleksiyoncuArif Nihat Asya portre 2
Fırsat Ürünleri
SİCİL DEFTERİ
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 25.00 TL
Fiyatı : 24.00 TL
 
ASRIN YESEVİSİ
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 35.00 TL
Fiyatı : 33.00 TL
 
DEVELİ’DE ÖRNEK BİR HİZMET ERİ MUSTAFA AKDOĞAN
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 20.00 TL
Fiyatı : 18.00 TL
 
Yavaşça
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 15.00 TL
Fiyatı : 12.00 TL
 
ALLAH’IN VE KAİNATIN VARLIĞI
Günde Gönderim Bu ürün kampanyada
Piyasa Fiyatı : 50.00 TL
Fiyatı : 40.00 TL
 
Vatan Mahsun Ben Mahsun
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 22.00 TL
Fiyatı : 20.00 TL
 
Alparslan Türkeş Ozan Arif
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 10.00 TL
Fiyatı : 1.00 TL
 
Kerkük`te Ozan Arif için gıyabi cenaze namazı!
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 10.00 TL
Fiyatı : 1.00 TL
 
ozan arife hürriyet afiş
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 10.00 TL
Fiyatı : 1.00 TL
 
ozan arif sahne
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 10.00 TL
Fiyatı : 1.00 TL
 
Son Gezdiğiniz Ürünler
Çifte Standartlar Enstitüsü
Yayınevleri

Güvenlik
Sosyal Medya