ALFABETİK DİZİN

İçerik
SAHAF KİTAP
Biyografi Dosya
Biyografi Araştırma
Anı-Hatırat
Kim Kimdir
Şecere
Tarih
Araştırma-İnceleme
Sinema-Tv-Reklamcılık
Bibliyografya
Düşünce
Dil
Gezi-Seyahat-Şehir
Roman-Hikaye
Şiir
GÖRSEL-FOTOĞRAF-FİLM
Görsel Kitap
Biyografik Görsel
Şehir Fotoğraf
Tarihi Eser Fotoğraf
Film-Cd
EFEMERA-KUPÜR-DERGİ
Kupür
Katalog
Gazete-Dergi
Kaynak Tarama-Kupür
Poşet
Takvim-Afiş
HARİTA
İNTERNET YAZILARI
İnternet Yazıları
Etkinlik
Yorumlar
Haberler
STOKTAN TESLİM STOKTAN TESLİM
Bir Neslin Öncüleri Bir Neslin Öncüleri
Biyografi Atölyesi Başlıyor Biyografi Atölyesi Başlıyor
İLİM ve FAZİLET VAKFI SEFER EKŞİ KÜLTÜR ve SANAT ÖDÜLLERİ İLİM ve FAZİLET VAKFI SEFER EKŞİ KÜLTÜR ve SANAT ÖDÜLLERİ
Genel Biyografi Kitapları Genel Biyografi Kitapları
Anket
Türk Dünyası`nın bütünleşmesini hedefleyen, `dil`de, fikir`de, iş`te birlik` düşüncesinin Kırımlı mimarı kimdir?
1.Sultan Galiyev
2.Fatih Kerimi
3.Cengiz Dağcı
4.Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu
5.Gaspıralı İsmail
Yazarlar

Ürünler / İNTERNET YAZILARI/ İnternet Yazıları
 

Bunalım’dan İslam’a Ayşe Şasa

Bunalım’dan İslam’a Ayşe Şasa
Resmi büyütmek için
Tıklayın
Yazar : Mahmut Çetin
Konu : sol-sosyal demokrasi sanat-art Kemal Tahir Yılmaz Güney Rauf Orbay Bedirhanlar Yaşar Kemal Cevat Rifat Atilhan Cemil Meriç Atıf Yılmaz Ayşe Şasa
Fiyatı : 0.00 TL
Kdv Oranı : Kdv Dahil
Toplam : 0.00 TL
Kargo Ücreti : Kargo alıcıya aittir
Teslim Süresi :
Günde Gönderim Günde Gönderim
 
Ürün Bilgisi
 
Taksit Seçenekleri
 
Yorumlar
 
Tavsiye Et
 
Ayşe Şasa

Bunalım’dan İslam’a Ayşe Şasa
Mahmut Çetin

1.Nejat İşler’den Vedat Türkali’ye Batıcı koloninin tercihleri

Geçtiğimiz günlerde bir grup Sol seçkin, seçimlerde Abdullah Öcalan’ın partisi HDP’yi destekleyeceğini açıkladı. Gazeteler, haberin başlığını Nejat İşler isminden hareketle koydu. Oysa bu oluşumda temel isim Vedat Türkali’dir.

Cemil Meriç’in tespitiyle söylersek o ‘neyi yıkacağını’ bilir.

Ayşe Şasa, sinemaya girdiği altmışlı yıllarda, Yeşilçam’ın ünlü yönetmen, senarist, oyuncu ve yapımcılarından bir grubun içindedir. Bu gruptan Atilla Tokatlı, Ayşe Şasa ile evlenecektir.

Atilla Tokatlı’nın nikah şahidi Atıf Yılmaz, Ayşe Şasa’nın şahidi ise Vedat Türkali’dir. Bundan bir süre sonra Atilla Tokatlı ve Ayşe Şasa boşanır.

Atıf Yılmaz ise önce Ayşe Şasa sonra da Vedat Türkali’nin kızı Deniz Türkali ile evlenir.

Ayşe Şasa ise üçüncü evliliğini anti-semitist yazar Cevat Rifat Atilhan’ın oğlu senaryo yazarı Bülent Oran’la yapar.

Damadınız öz be öz Kürt’tür

Ayşe Şasa ile Atıf Yılmaz evlenecekleri zaman, İstanbul’da yaşayan Kürt ileri gelenleri, ‘Ayşe bir Türk’le evleniyor’ diye epeyce bozulurlar.

Bunun üzerine Yaşar Kemal göğsünü gere gere “Yanılıyorsunuz arkadaşlar!” der, “Damadınız öz be öz Kürttür!”

Bunun üzerine Kürt ileri gelenleri bayağı rahatlar, Atıf Yılmaz’ın babası Palulu, anne tarafı Urfalıdır.

2.Moda’nın kızı Ayşe Şasa

Küçük Ayşe gayrimüslim bakıcılar elinde büyür.

Ayşe Şasa, beş yaşına kadar yahudi bir bakıcıya teslim edilir… Onüçüne dek yahudi, protestan ve katolik hizmetçilerin elinde büyür.

Ortaokul ve liseyi Arnavutköy Amerikan Kız Koleji’nde okur.

Onsekizinde kendisini marksist olarak tanımlar. Şasa, kendisini marksist olarak tanımladığı ilk gençlik yıllarında harıl harıl senaryo üretir. Sonradan bu senaryoların bir çoğunu ‘utanç’la hatırlar.

Ayşe Şasa’nın ailesi Moda’da yaşar… Moda, 1950’li yıllarda İstanbul seçkinlerinin yaşadığı mekanlardandır. Şasa’nın bir tarafı Kürt isyancısı Bedirhan Bey’e dayanır, bir tarafı Çerkes’tir.

Büyük dedesi Hüseyin Kenan Paşa, Bedirhan Bey’in oğludur. Hüseyin Kenan Paşa’nın kızı Mihriban Hanım, Bekir Şasa ile evlenir. Bu evlilikten Ayşe Şasa’nın babası Avni Şasa doğar. Avni Şasa, Melike Orbay ile evlenir.

Melike Orbay, Bahriye Nazırı Rauf Orbay’ın kız kardeşidir. Rauf Orbay, Ayşe Şasa’nın dayısıdır.

Atıf Yılmaz anlatır: “Yılmaz’ın Ayşe’ye karşı garip bir sevgisi ve saygısı vardı. Kim bilir... belki de Ayşe Kürt prensesi olduğu içindir. Kürdün de prensesi olur muymuş demeyin. İkinci eşim Ayşe Şasa Kürt padişahı Bedirhan Paşa’nın soyundan geliyordu.”(Söylemek Güzeldir, Atıf Yılmaz)

Yılmaz Güney, Nebahat Çehre ile birliktedir. Ayşe Şasa’nın ailesinin Tuzla Mercan Yuvası’ndaki yazlık evleri vardır. Ayşe Şasa-Atıf Yılmaz çiftiyle Yılmaz Güney ve Nebahat Çehre Mercan Yuvası’na giderler. Kulüp, deniz, tenis kortları. Tesislerde tenis hocası bile vardır.

Yılmaz Güney, Ayşe Şasa’nın o zamanki eşi Atıf Yılmaz’ın kanatları altında yetiştirilir.

3.Türk Aydını’nın düşünce krizi

Türk Aydını’nın düşünce krizi asırlardır devam ediyor… Ayşe Şasa da bu krizin bir parçasını yaşar ve kendince çözümlemeye çalışır.

Ayşe Şasa’nın düşünce krizinin çözümünü, sadece ‘hidayete eriş’ olarak algılamak doğru olmayabilir. Şasa, zaten İslam karşıtı olmayan bir Sol gelenekten geliyordu.

Ayşe Şasa’yı sinemada Kemal Tahir’in heyecanıyla kuşatılmış bir Ulusal Sinemacı çevre karşılar.

Doğu-Batı çatışmasına odaklı bir bakış açısının düşünürü olan Kemal Tahir, sinemada önemli ustalar yetiştirir. Halit Refiğ, Metin Erksan ve Yücel Çakmaklı, İslam kültürünü objektif bir veri alarak toplumsal yapımızdaki izlerini merak etmişlerdir.

Ayşe Şasa, yetmişli yılların ortalarına doğru Ulusal Sinemacı bakış açısının da kendisini zihnen doyurmadığını görür. Kimliğini yeni bir boyut çevresinde derinleştirmeğe çalışır.

Ticaret burjuvazisinden bir zümreye bağlı ailenin senarist genç kızı Ayşe Şasa, fikri olarak bir boşluğa düşer. Yoğun bir hastalık dönemi yaşar. Bu dönemde Füsusül Hikem, Şasa’nın acılarını dindirir.

Ayşe Şasa, bir konuşmasında şöyle der: “Elli yaşıma kadar geçirdiğim hayat tecrübesi, sanki benim bir noktayı kavrayıp, bundan büyük ibret çıkarmam için tasarlanmış bir senaryo hikayesi.”

Batı yanlısı bir anlayıştan tasavvufun sonsuz iklimine yönelir Ayşe Şasa.

Onbeş yıl süren bir serüvenin ardından Esat Coşan’ı ziyarete gideceği gün başını örter.

4.Ayşe Şasa’ya göre Aydın Yabancılaşması: epistemolojik şizofreni

Şasa bireysel tarihini ve içinde yaşadığı Sol koloninin genel sorunlarını sorgular.

Şasa, Aydın Yabancılaşması’nın temel sorununu şöyle açıklar: “Batı dışı toplumlarda birbirini ontolojik olarak dışlayan geleneksel Doğuyla çağdaş Batıya ait paradigmaların birbirine yamalanmasından doğan epistemolojik şizofreni.”

Batıcı aydınların kendi ruhlarındaki geleneksel unsurlara yabancı oluşlarına ilişkin Şasa, ilginç şeyler söyler: “Batıcı aydınlar, bu (geleneksel) unsurları bastırmışlardır. Kendi bilinçleri ve bilinçaltıları sansür altındadır. Eşyaya, insana, dünyaya Türk Aydını ve modern Türk Sanatı bu yüzden çok sığ ve boyutsuz bakar.”

5.Hatime: Ayşe Şasa’nın çözümü: Türk Nomos’unu kavramak

Ayşe Şasa, Aydın Yabancılaşması’ndan uzaklaşabilmek için, “öncelikle Türk toplumunun özgün yapısından Türk tarihinin özelliklerinden kaynaklanan yerli bir espriyi, Türk nomos’unu derinlemesine kavramak, onu bütün ayrıntılarıyla nitelemek, açıklamak, tarife sunmak” gerekiyor. (Rüya Sineması Sadık Yalsızuçanlar)

Nomos, kanun demek…
Cemil Meriç, bizim için nomos’un ‘vahiy’ olduğunu söyler.

Meriç’in yaklaşımını sadece ‘vahiy’ değil, ‘vahiy kaynaklı medeniyet tasavvuru’ olarak algılamak lazım.

Neticede ‘vahiy’ ilahi, nomos beşeri bir tasarımdır.

Ahmet Arvasi, Cemil Meriç’i tamamlar gibidir: “Türk Rönesansı’nın kaynağı edile-i şeriyye olacaktır.”
 

Kategoriye ait diğer ürünler
Toplum İçin Kültür Detaylar
Çifte Standartlar Enstitüsü Detaylar
Kürt Tarihi’nin dönemeci Hoybun ve Bedirhanlar Detaylar
Boğaz’daki Aşiret’ten Sicil Defteri’ne Detaylar
HDP’nin Pomak açılımı Detaylar
Amerrus’un ortak devleti Rojava Detaylar
Yılmaz Güney’den Rüzgar Çetin’e şöhretlerin adam öldürme özgürlüğü! Detaylar
Mustafa Koç’un Tıp bilimiyle tasfiyesi Detaylar
PKK, Kürt Hareketi değil, Şirk Hareketi’dir! Detaylar
Ne diyordu Sezer Tansuğ? Detaylar
Cami’ye kilise’den bakanlarla savaşan adam: Sezer Tansuğ Detaylar
Cizre’nin sırları ya da Rus ajanı Abdürrezzak Bedirhan Detaylar
Dünyada en fazla Türkolog Rusya’da var! Detaylar
Ruslar’ın Bitlis Valisi ‘Kızıl Profesör’ Kamil Bedirhan Detaylar
Türkiyeli bir Rus: Tatyana Moran Detaylar
Angajman kuralları mı? Halep Cumhuriyeti mi? Detaylar
Siyasal İktidar’a karşı Sanatsal İktidar Detaylar
Kamçatkalı İdris Detaylar
Sinan Korle’den Abdülhamit Han’a ilişkiler Detaylar
Göbeğini Kaşıyan Adam’ın zaferi Detaylar
 
Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
Alışveriş Sepetim
Sepetiniz boş..
Son Eklenen Ürünler
Sondan Bir Önceki GerçekKüçük Asya`da SelçuklularCandara`nın HediyesiGök Türkler Global Security Concerns - Anticipating the Twenty-First Century Çağ Düştü GeceyeThe Contemporary Critique Of PositivismSİCİL DEFTERİASRIN YESEVİSİDEVELİ’DE ÖRNEK BİR HİZMET ERİ MUSTAFA AKDOĞANYavaşçaALLAH’IN VE KAİNATIN VARLIĞIVatan Mahsun Ben MahsunAlparslan Türkeş Ozan ArifKerkük`te Ozan Arif için gıyabi cenaze namazı!
Fırsat Ürünleri
Sondan Bir Önceki Gerçek
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 17.00 TL
Fiyatı : 25.00 TL
 
Küçük Asya`da Selçuklular
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 40.00 TL
Fiyatı : 27.00 TL
 
Candara`nın Hediyesi
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 27.00 TL
Fiyatı : 17.00 TL
 
Gök Türkler
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 30.00 TL
Fiyatı : 28.00 TL
 
Global Security Concerns - Anticipating the Twenty-First Century
Saatte Gönderim
Piyasa Fiyatı : 120.00 TL
Fiyatı : 80.00 TL
 
Çağ Düştü Geceye
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 25.00 TL
Fiyatı : 20.00 TL
 
The Contemporary Critique Of Positivism
Stokta yok
Piyasa Fiyatı : 30.00 TL
Fiyatı : 30.00 TL
 
SİCİL DEFTERİ
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 25.00 TL
Fiyatı : 24.00 TL
 
ASRIN YESEVİSİ
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 35.00 TL
Fiyatı : 33.00 TL
 
DEVELİ’DE ÖRNEK BİR HİZMET ERİ MUSTAFA AKDOĞAN
Günde Gönderim
Piyasa Fiyatı : 20.00 TL
Fiyatı : 18.00 TL
 
Son Gezdiğiniz Ürünler
Bunalım’dan İslam’a Ayşe Şasa
Yayınevleri

Güvenlik
Sosyal Medya